top of page
0E4E06B3-CA77-4E71-B570-93FC6F7549E0.jpeg

Vilkår for leie på Folkets Hus Drammen SA

Våre lokaler driftes i stor grad ved egeninnsats av leietakerne selv– dette fordi våre leietakere ønsker det, og ikke minst for å holde kostnadene for leietaker nede.
 

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Instagram
  1. Når man booker rom, bekrefter man å ha lest og godkjent vilkårene som de står her.
    Ved booking skal typen arrangement, antallet mennesker, dato og klokkeslett samt hvem som står ansvarlig for arrangementet oppgis.

  2. Våre utleielokaler ligger primært i 2. etg – denne etasjen har fri tilgang på heis.

  3. Leieavtalen skal inneholde hvilket rom man leier og pris, hvem som leier (ansvarlig) – navn, adresse samt all kontaktinformasjon – og anses som en bindende avtale.

  4. Når en leier er dette kun for det spesifikke leieobjektet og det er ikke tilgang til andre rom selv om disse står tomme.

  5. Folkets Hus Drammen SA er ikke ansvarlig for personlige gjenstander som gjenglemmes, stjeles, blir borte eller ødelegges ved noen av arrangementene ved Folkets Hus Drammen. 

  6. Avlysning av avtalt leie skal være oss i hende seinest 48 timer før dato man har leid. Ikke avbestilt lokale, vil faktureres ansvarlig leietaker i sin helhet.

  7. Ved private arrangement – det er IKKE lov å bruke konfetti, da dette er svært arbeidskrevende å fjerne i etterkant

  8. Det er IKKE lov å bruke noen form for åpen ild i eller rundt Folkets Hus – dette inkluderer stearinlys/fakler.

  9. Fokets Hus Drammen SA har valgt å være en røykfri sone av hensyn til de av våre brukere som ikke tåler røyk – røyking skal ikke foregå inne eller i umiddelbar nærhet av bygget.

  10. Man har full tilgang på glasstøy og bestikk fra vårt kjøkken – såfremt det er rengjort og  ryddet det på plass før man forlater lokalet.

  11. Man innreder alle rom - bord og stoler/oppsett- som man selv ønsker – bortsett fra Styrerommet. Brukte bord skal rengjøres før man forlater lokalet.

  12. Oppvask skal ALLTID være vasket og ryddet bort i bakker/traller før man forlater lokalet.

  13. Gulv skal være rengjort og klart for vask før man forlater lokalet (feie, plukke opp all søppel osv)

  14. Avfall – vi er pålagt å kildesortere alt avfall. Beholdere inne benyttes – og ALT avfall skal deretter kastes i kontainere utenfor før man forlater lokalet.

  15. Ekstraordinær opprydding og /eller vask av utleid lokale utover vanlig rengjøring, vil faktureres ansvarlig leietaker. Vi faktureres også hærverk/ødeleggelser etter verdi.

  16. Folkets Hus vil fakturere leietaker dersom brannalarm utløses som et resultat av at man ikke følger reglene ved inngått avtale.

  17. Til info – Folkets Hus Drammen SA leier ut lokaler kun til lukkede arrangement.

  18. Tøm lokalet etter bruk – søppel, rester av mat og ellers alt man har brakt med seg inn skal også fjernes før man forlater lokalet.
    Tomgods etter mat levert fra catering skal man avtale med cateringselskap ang henting/levering av. Det er IKKE Folkets Hus sitt ansvar å ivareta eller levere dette, og det skal som hovedregel fjernes så raskt som mulig.

 

Avbestilling

Avbestilling må skje 48 timer før arrangementet er planlagt.

Priser

Priser ved kurs/organisasjonsmøter/seminarer osv står oppført pr gang på hjemmesiden.

Ved fødselsdager/bryllup /festarrangementer osv gjelder egne priser.

​​​​

Rømning og evakuering
I alle rom på Folkets Hus Drammen SA, er det oppslag på rømningsvei. Vi ber dere sette dere inn i dette før arrangementet starter.
Samlingspunkt ved brann/evakuering er på parkeringsplassen bak – dette er merket med skilt.

TOTALT ANTALL: Totalt antall mennesker i 2 etasje er 155 stykker til enhver tid.

 

SIKKERHET

Folkets hus har kameraovervåkning 24 timer i døgnet.

Kameraene er lokalisert følgende steder:

- Hovedinngang

- Parkering

- I passasje mellom husene/ gjennomgang til parkering

- Fellesområdet i 2 etasje


Alle lokasjoner er merket med skilt for kamera overvåking

 

*******************

Rental terms in English language:
 

Terms and conditions for renting at Folkets Hus Drammen SA

Our premises are largely operated by the tenants themselves – this is because our tenants want it, and not least to keep the costs for the tenant down.

 

When you book a room, you confirm that you have read and accepted the terms and conditions as they appear here.

When booking, the type of event, the number of people, date and time as well as who is responsible for the event must be stated.

 

Our rental premises are primarily located on the 2nd floor – this floor has free access to an elevator.

 

The rental agreement must include which room you are renting and the price, who is renting (responsible) – name, address and all contact information – and is considered a binding agreement.

When a renter, this is only for the specific rental object and there is no access to other rooms even if these are empty.

Folkets Hus Drammen SA is not responsible for personal items that are forgotten, lost, stolen or destroyed at any of the events at Folkets Hus Drammen. 

 

Cancellation of the agreed rental must be received by us no later than 48 hours before the date you have rented. Not cancelled premises, will be invoiced to the responsible tenant in full.

 

At private events – it is NOT allowed to use confetti, as this is very laborious to remove afterwards

It is NOT allowed to use any kind of open fire in or around Folkets Hus - this includes candles/torches.

 

Fokets Hus Drammen Sa has chosen to be a smoke-free zone out of consideration for those of our users who cannot tolerate smoke – smoking must not take place inside or in the immediate vicinity of the building.

 

You have full access to glassware and cutlery from our kitchen - as long as it is cleaned and cleared in place before you leave the premises.


You furnish all rooms - tables and chairs/layouts - as you wish - except for the Boardroom. Used tables must be cleaned before leaving the premises.

 

Dishes must ALWAYS be washed and cleared away in trays/trolleys before leaving the premises.

Waste – we are required to sort all waste at source. Containers inside are used - and ALL waste must then be disposed of in containers outside before leaving the premises.

 

Extraordinary cleaning and/or cleaning of rented premises in addition to regular cleaning will be invoiced to the responsible tenant. We are also billed vandalism/destruction according to value.

 

Folkets Hus will invoice the tenant if a fire alarm is triggered as a result of not following the rules when entering into an agreement.

 

FYI – Folkets Hus Drammen SA rents out premises only for closed events.


Empty the premises after use – rubbish, remnants of food and otherwise everything you have brought in must also be removed before leaving the premises.

Empty goods after food delivered from catering must be agreed with the catering company regarding pick-up/delivery of. It is NOT Folkets Hus's responsibility to take care of or deliver this, and it should as a general rule be removed as soon as possible.

Cancellation

 

Cancellations must be made 48 hours before the event is scheduled.

 

​Prices

Prices for courses/organization meetings/seminars etc are listed each time on the website.

 

For birthdays/weddings/party events, etc., separate prices apply.


Evacuation and evacuation

In all rooms at Folkets Hus Drammen SA, there are notices on escape routes. We ask you to familiarize yourself with this before the event starts.

Inform participants about escape routes and evacuation plans before starting.

The gathering point in the event of fire/evacuation is in the parking lot behind – this is marked with a sign.

 

TOTAL NUMBER OF PEOPLE:
The total number of people on the 2nd floor is 155 at any given time.

 

SECURITY

 

Folkets Hus Drammen has camera surveillance 24 hours a day.

 

The cameras are located in the following locations:

 

-Main entrance

 

-Parking

 

- In the passage between the houses/ passage to the parking

 

- The common area on the 2nd floor
 

All locations are marked with signs for camera surveillance

Kontakt

Folkets Hus Drammen

- åpent for alle

95 08 18 92

bottom of page